dijous, 13 de gener del 2011

De Cairns fins a Sydney (Part 3)

Posta de sol, Newcastle
De Brisbane fins a Sydney, decidim que ho farem amb tres dies. Sortim a mija tarda i la primera parada a Coffs Harbour, un poble dels molts que hi ha en aquesta Costa Daurada (Golden Coast) d’Austràlia. És el paradís dels surfistes! L’endemà ens dirigim cap a Newcastle. Parem per dinar, a mig camí, a la vora del mar. Volem arribar aviat a Newcastle. Diu la guia que és una ciutat amb port i bones platges. El port és comercial. D’aquí surt gran part del carbó que exporta Austràlia. L’hostal (YHA) és un casa senyorial “antiga”(ho poso entre cometes, perquè a Austràlia l’antiguitat és relativa: 250 anys com a màxim!). La veritat, molt confortable i cèntrica! Fem una passejada pel passeig a la vora del mar i descobrim com ho fan per banyar-se amb aigua salada, però sense els problemes de l’oceà. Arran de costa, fan una mena de piscines aprofitant l’aigua del mar. Els surfistes, però, no tenen por ni a l’oceà, ni al capvespre. No sabem perquè, però ens adonem que ara és una hora menys que quan al matí vam sortir de Coffs Harbour. Al mateix país hi ha una hora de diferència entre dalt i baix. Curiós!

Els coales mediten, no dormen
L’endemà tenim programa: anar a la reserva d’animals Blackbutt (a veure si per fi podem veure cangurs i coales) i a  Hunter Valley, la vall del vi. Vam disfrutar veient d’a prop els coales i fent-los fotografies: com dormen, com es mouen, com es rasquen, com es netegen, .... Els cangurs, no tant, però els vam veure saltar!. També vam veure rèptils i ocells de moltes menes.

El muntatge de les bodegues és impressionant. Caldria aprendre dels australians i com es saben vendre! Estan orgullosos dels seus productes, sigui vi, oli, fruites, verdures, ... Han fet una regió del vi on s’hi fan tours a diari des de ciutats que estan a dos i tres-cents quilòmetres. Aprofiten per a fer degustació de formatges, xocolata, oli, ... (no vam veure els olivers per enlloc, però sí que en vam degustar mil productes derivats!)  Com sempre, no es tracta només de fabricar, si no, allò que és més important, és saber-ho vendre.

Cuinant carn de cangur
Vam menjar carn de cangur dalt d’un turonet envoltats de vinyes que s’escampaven per la falda de les muntanyetes. Això de les barbacoes elèctriques o de gas, també és un bon invent que caldria copiar! Fins hi tot ens hi podem escalfar l’aigua per fer cafè!
Marxem en direcció a Sydney. No volem arribar tard! Portem el mapa i sabem on anem, però ja tenim ganes d’arribar-hi! Estem només a 200 quilòmetres!

SYDNEY

L’entrada ja va ser triomfal. Ens esperaven per fer-nos la foto!!! Us ho explicaré: entrem pel pont del port, Harvour Bridge, el famós! Calia pagar. No volen cash, preparem la targeta. Amb la targeta a la mà, esperem saber on cal posar-la, però només veiem un cartell que diu NO STOP. Doncs nosaltres tirem avant! I és llavors que peten els flashos! Encara ara, després de veure-ho d’a prop l’endemà quan vam passar pel pont, no sabem on s’havia de pagar. Esperem que la rebuda no ens costi massa cara!!!

Vista del Rocks, el Harbour Bridge i l'Opera House
Els Tres a Sydney!!
Que dir-vos de Sydney? Una ciutat construïda a la vora del mar, que viu de cara al mar! I si mireu el mapa veureu que a Sydney el mar entra com si fossin les ries. Això fa que hi hagi molts quilòmetres de costa dins la ciutat. Més de quatre milions de persones hi viuen, però no deixa de respirar-s’hi un aire de ciutat residencial. Hi ha més cotxes que a Brisbane i més bons. Però la gent no pita ni sembla tenir pressa. Per exemple, en dilluns, els esplèndids restaurants de la vora del port estan plens de gom a gom. Potser ho fa que s’apropa Nadal i els sopars són d’empresa. No sé, però s’ho munten bé!
Refresqueu la imatge del port de Sydney, el pont, l’òpera, el jardí botànic reial, els Rocks (les primeres cases que van construir els anglesos quan van fundar la ciutat), els gratacels del costat, les cases residencials de l’altra riba. Una imatge relaxant, una experiència única. Com diu el Xavi, aquesta ciutat és l’enveja de moltes ciutats del món, per la seva relació amb el mar que forma part de la ciutat. L’últim dia ens la vam passejar de nit amb el ferry. Tant de nit com de dia és espectacular!

Bondi Beach
Ens vam acomiadar de Sydney visitant la platja més famosa d’Austràlia, “la Bondi”. Recordeu que a Austràlia sempre t’has de banyar “between flags”, és a dir, entre les banderes que marquen l’espai. La resta és perillosa pels corrents o pels taurons. Ah, impressionant el muntatge dels vigilants de les platges: buggy, altaveus, planxes de surf, uniformes, més de deu “liveguards” (vigilants), ...