dissabte, 11 de desembre del 2010

Bali

Hem recorregut un llarg camí en direcció a les illes de l’est d'Indonèsia. Hem pogut visitar, conèixer i gaudir de llocs increïbles; platja i muntanya, i també de fer-nos una mica amb el ritme de les illes, la gent i les seves costums.

El Ferry al ferry
Ara toca desfer aquest camí i tornar a Bali, la illa que varem deixar al principi i que ha arribat el moment de descobrir. Per fer el camí de tornada escollim la via més ràpida i més barata, que consisteix en agafar un bus nocturn des de Dompu (Sumbawa) fina a Mataram (Oest de Lomboc) d’unes 12 hores, un ferry que ens porta a Padangbai (Bali) i finalment un transport fins a Kuta.

En tot aquest recorregut, com en tots els altres transports que hem hagut d’agafar, has de discutir i negociar amb els transportistes cada preu de cada transport fins a la extenuació, encara que sigui “transports públics” on asseguren que pagaràs el preu real, però que no és així. S’ha de dir que al final ja començàvem a tenir la mà trencada amb el tema, l’experiència és un grau i la pasta no ens sobra... la clau era fer-los entendre que no tens cap pressa per arribar a algun lloc, encara que no sigui veritat, és clar. Et treus la motxilla, seus a terra i beus una mica d'aigua, escoltes el que et proposen, -Nooo! Massa car! Puc esperar el següent bus-. D’aquesta manera pots arribar als preus més ajustats. En el darrer trajecte fins a Kuta vam saber que vam arribar al preu mínim després de veure la emprenyada del conductor quan li vam demanar que ens portés uns quilòmetres més lluny un cop dins la furgoneta, es va posar com una moto!!

Bé, de nou a Kuta, ens plantegem com podem visitar la illa de Bali, té molts racons interessants i tenim tota una setmana per visitar-ho. Finalment decidim llogar un cotxe per tota la setmana. Així que estem un dia a Kuta per solucionar els tràmits del cotxe, rentar una mica de roba i anar a la platja a ensenyar als principiants les nostres habilitats adquirides amb una taula de surf...

Arrossars de Ubud
El dia següent comencem la ruta per la illa de Bali; visitem el llac Danau Batur al costat del volcà Batur, el dia no acompanya però les vistes són espectaculars. Estem dues nits a Ubud, un poble del interior amb uns paratges molt macos, terrasses d’arrossars i selva, perfectes per llogar unes bicis i fer una mica de ruta. Ubud és famós també per la seva artesania i obres d’art d’estil budista.

Continuem el camí en direcció al nord de la illa. Visitem l'impressionant Pura Besakih, el temple Budista més gran i important de Bali situat als peus del Gunung Agung, el volcà més alt de la illa. La visita havia de ser amb guia, pagant, però aquest com va valer la pena tant per la visita que va ser molt interessant com per la conversa amb el guia. El punt de vista de la vida segons un balinès budista.
Visita al Pura Besakih.

Continuem el viatge per la costa nord de la illa, des d'Amlapura fins a Luvina amb les seves platges de sorra negra, dofins i cascades.

Finalment, per acabar la nostra visita, estem a Bukit els nostres tres últims dies a Indonèsia, una mica més de relax per acomiadar-nos. Bukit és la península del sud de la illa i una molt bona elecció si vols gaudir de platges increïbles d’aigües cristal•lines i sorra blanca, llocs tranquils i molt bon ambient.

Ens acomiadem d’Indonèsia amb un molt bon regust, ens fa una mica de pena deixar aquest país que ens ha donat moments tant bons. Però el viatge continua i el següent país ja ens espera. Prepara’t Australia que ja venim!!!!!!