dijous, 10 de febrer del 2011

Fiji (Part 2)

Creuant l'estret
La cabana no té gaires comoditats, més ven dit, no en té cap, no hi ha llum si no es posa en marxa el generador i no hi ha aigua corrent, només la d’un dipòsit on hi va l’aigua de pluja. Durant la nit mai dorms sol, tota mena de vesties com rates, aranyes, crancs i mosquits et fan companyia mentre dorms. I, es clar, no hi ha internet. De manera que hem de buscar algun lloc on poder tenir una mica de tot allò a que estem acostumats, una dutxa, una cervesa fresca i una mica de comunicació amb la resta del món. Per això, de tant en tant emprenem l’aventura d’anar al resort tot creuant l’estret entre les illes. Aquest camí el fem a peu, nedant o en canoa depenent de la marea. Arribar al resort significa canviar de món, tot són comoditats, només per unes hores i amb compte de no cridar massa l’atenció, podem gaudir de la vida en una illa paradisíaca on tot són comoditats i serveis, sens dubte, unes altres Fiji a mitja hora de la vida més salvatge.

Visita al poblat
Amb tot aquest post no hem parlat de la nostra feina a la platja. Bé, hem de dir que treballar, el que s’entén per treballar, no varem treballar mai. El ritme de vida de la gent de les Fiji és massa tranquil com per permetre a la gent que treballi com nosaltres esperem. Aquesta part es va limitar a arreglar una mica les zones de jardí o bosc habitades, recollir herbes i netejar. Varem estar construint un nou bany, més a prop de la cabana on dormíem; vam cavar un forat enorme on hi havia d’anar el dipòsit per fer la fosa sèptica, i també vam instal•lar el sistema per connectar la tassa i el dipòsit. Tot una feinada! Jaja!

Vistes des de la muntanya
Aprofitem per visitar la illa en la que estem vivint. No és molt gran i tot caminant ens arribem al poblat principal on passem una tarda de diumenge, dia de descans, amb la gent del poblat. Veiem molta canalla que s’ho passen d’allò més bé jugant amb aquella naturalitat que dona la absència de tele i videojocs. També ens enfilem al turó més alt de la illa des d’on es tenen unes vistes espectaculars.
Nit de Nadal

Donades les dates en les que estem, hem tingut la sort de passar el Nadal i el Cap d’Any en aquest lloc tant diferent, sens dubte uns Nadals que no oblidarem. La nit de Nadal vam preparar sopar una mica més especial, i després va venir la festeta, música de l’equip de música que funcionava gràcies al generador, una mica de rom amb pinya i molta alegria, la festa es va allargar fins molt tard. L’endemà dinar familiar, tots asseguts al terra al voltant de plats típics de les Fiji, una espècie de patata que li deien cassaba i pollastre cuinats amb un forn construït sota terra que en diuen “obo”, verdures fetes amb llet de coco, i altres plats amb gustos nous i que sorprenen.
Preparant la tortuga al "obo"
La nit de cap d’any va ser més o menys igual a la de Nadal, amb sopar i música fins tard, tot amb un ambient especial. Aquest cop per dinar, tortuga al “obo”.

L’experiència de les Fiji ha estat una manera molt diferent de visitar un país, sens dubte hem pogut conviure amb la gent, aprendre i entendre una mica millor les seves costums i el que fa que siguin com són. Potser no hem vist tots els racons de les Fiji, però ens l’emportem un molt bon record del lloc on hem viscut i de tot allò que durant tres setmanes ha estat casa nostra.

La següent parada Nova Zelanda; viatjarem en furgoneta per visitar un país amb una naturalesa, i una muntanya que fan venir ganes de caminar!!!

1. Dios, que envidia nos estáis dando¡¡ Aunque nosotros ya hemos vuelto a la rutina, vuestro blog nos sirve para saber que seguís bien y recordar nuestras vacaciones australianas. Seguir colgando fotos que son espectaculares.