dilluns, 6 de setembre del 2010

Yangshuo, memorable!

El nostre viatge continua, deixem Hong Kong el dia després d’acomiadar el Pau en direcció a Guilin.
Abans, però, fem una parada a Shenzhen, és una ciutat que està a la frontera amb Hong Kong i que es famosa per que hi pots trobar de tot, fals, però de tot!! Sabent com se les gasten els xinesos esperàvem que fos gran, però es que era gegant! Un centre comercial de unes 6 plantes amb infinitat de botigues a cada planta, per perdre-s’hi. Ens hi vam estar unes 7 hores mirant i remirant, i crec que no ho vam veure tot... Finalment, el balanç va ser acceptable, una jaqueta i unes quantes samarretes van ser les nostres captures. En quant a preus, s’ha de dir que no eren res de l’altre món.

La nit de Yangshuo des de l'hostal
Aquella mateixa tarda agafem un vol cap a Guilin on passem la nit, i el dia següent emprenem el curt trajecte que ens separa de Yangshuo en bus. Yangshuo, tot i ser força turístic, pot ser un dels racons que més ens ha agradat del que portem de viatge, una ciutat petita, envoltada de muntanyes que s’il•luminen durant la nit, un riu amb un encant especial i un munt de camps de conreu pels voltants.
Excursió pel riu
No vam perdre el temps; només arribar vam fer un reconeixement pel poble, veure el riu, unes quantes botigues... dormíem al Yangshuo 11 Hostel que tenia una terrassa amb unes vistes espectaculars, i una gent molt amable.

El següent dia ens vam plantejar fer una excursió a peu per la riba del riu, riu a munt per després baixar amb un dels abundants “bamboo boat” que t’ofereixen sense descans. Tot i alguns entrebancs pel que fa a la orientació i uns quilòmetres de més (els mapes son pèssims), vam arribar al destí. És important destacar que, gràcies al retard amb la caminada, vam agafar el Bamboo força tard, això fora de ser un inconvenient ens va permetre gaudir d’un trajecte molt més tranquil, ja que no hi havia aglomeracions de barques fent el recorregut. Molt recomanable!
Baixada en "Bamboo Boat"

El dia següent vam canviar de medi, deixem el riu per anar cap al camp, dit i fet, lloguem unes bicis per 20 RMB uns 2,5€ per tot el dia i ens endinsem cap a les zones més apartades. La llibertat que et dona la bici ens va permetre fer un llarg trajecte; el paisatge estava dominat pels camps d’arròs, també altres tipus de conreus, fruita, verdures, etc. Amb tot, a ser una sortida molt maca, amb racons de postal i la gent dels pobles molt hospitalària, que sempre ho fa més agradable.
Ja el darrer dia, amb l’Esteve mig mort a l’hostal per la pallissa del dia anterior, el xavi i jo decidim pujar al Moon Hill, una muntanya que té un peculiar forat a la part superior. No més de 2 hores en pujar i baixar. Havíem completat el cercle! Riu, camp i muntanya! Jeje!
Per la tarda emprenem la tornada cap a Guilin amb la tristesa de saber que l’Esteve havia de marxar el dia següent de bon matí... Un bon amic que ens ha acompanyat els primers dies d’aquest llarg viatge. Gràcies per tot Esteve! Ens retrobem ben aviat!
L'Esteve, sempre en forma!!
Més fotos a picassa! i el pròxim post ja entrem a Vietnam! Quasi que ens hem ficat al dia!!

1. Molt xulo el blog! Felicitats! La bici és fantàstica!!! Endavant!!

2. Eiii!!!! No sabeu com ho trobo a faltar!!!! Crec que encara m'estic recuperant dels 25000Km a peu i els 50000Km amb bici..... jeje si seguiu així tornareu preparats per fer l'Iron Man!!!!

Han estat uns dies fantastics. Moltes gràcies a vosaltres també